Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Elise - 13 juni 2013 19:53

Mycket mer än så (pocket)


Denna vecka har jag läst Mycket mer än så. Jag tycker att boken var bra. Boken hade en klar röd tråd och var mycket intressant. 


Namn: Mycket mer än så

Orginal tiltel: Lyckades inte hitta titlen

Förfatare: Sarah Dessem

 
 

Omslaget 

Jag har inte den blekaste aning om var för det är två fötter på framsidan :D. I alla fall, så blir det att man inte vet vad boken kommer att handla om och kan därför inte döma omslaget. Det är ett plus, men samtidigt vill man ha en tanke på vad man läser. 

 
 

Och helt ärligt, är det bara jag eller fötterna/bena alldeles för långa ut? Som om bilden var för liten och man fick redigera bilderna. 

 
 

Baksidan/förtal 

Auden har jämt varit den perfekta dottern, den ansvarsfulla systern, den duktiga eleven. Hon är en tjej som man kan lita på. Men Auden har känt sig instängd av alla krav, hon har inte haft något socialt liv och hon har inte sovit en hel natt på flera år.  
 
Innan hon ska börja på college får hon ett erbjudande om att tillbringa sommaren hos sin pappa och hans nya familj i en liten stad vid kusten, och hon tar tillfället i akt. Hon får ett sommarjobb i sin bonusmammas klädbutik och plötsligt händer någonting med Auden. Hon får lära sig allt om det sociala spelet, om hur tjejer pratar och beter sig, om tjejers vänskap och deras kärleksbekymmer. Så möter hon Eli, en ensamvarg som också har svårt för att sova om nätterna, och som Auden snabbt kommer nära. Tillsammans ger de sig ut på ett uppdrag: Auden för att göra allt det där hon aldrig har gjort, Eli för att lära sig att leva med de skuldkänslor han bär på sedan han var med om en nära väns död. Det blir sommaren när allt förändras. 

 
 

Handlagen 

Jag tyckte att handlingen var mycket intressant. Det hände hela tiden nya grejer och boken blev aldrig tjatig. I vissa lägen tycker jag att författaren glömmer bort eller blandar ihop karaktärerna. Detta är dock inget som jag tycker förstörde boken :). Jag tycker om att karaktärerna har sina baksidor. Saker man inte viste de kunde eller tänkte på blir tydliga. 

 
 

Karaktärerna 

Här tar jag upp 3 karaktärer jag gillar eller vill skriva mer om: 

Auden- I början av boken är Auden helt fixerad vid skolan, läxor och collage. Hon har lätt för skolan och allt liknande. Efter att ha åkt till sin pappa och plastmamma i Colby händer något....hon får ett socialt liv. Auden är helt klart min favorit karaktär och hon är helt klart intressantast och mest väluppbyggd. 

 
 

Men en sak är lite intressant. Om jag hade varit i  Audens sits, hade jag inte (och då menar jag inte) haft så mycket tur när det gäller jobb, killar och vänner speciellt inte vid första försöket. 

 
 

Författaren 

Författaren till den här boken heter Sarah Dessen. 

 

Hon är en av USA:s mest framgångsrika och omtyckta författare. Hennes böcker är populära mellan tonåringar till så väll vuxna 20+

 

Slutpoäng 4/5

Av Elise - 13 juni 2013 16:38

Denna vecka läser jag:

Recention av den till höger kommer nästa vecka, så håll ögonen öppna!



Av Elise - 13 juni 2013 16:21

Kära läsare, detta är mitt första inlägg på bloggen. Jag kommer att fixa design och annat, men se så, då ska här bloggas ;D. Åker till Göteborg på mässa imorgon. Ses snart med uppdateringar om böcker!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Elise. Mina största intresse är läsning och skrivning vilket är huvudorsaken till att jag började att blogga.

Vill du veta mer om mig, eller min blogg? Klicka då på "Visa presentation"

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bok som blir film är du mest sugen på att gå och se?
 Boktjuven (The booktheif)
 Divergent (Divergent)
 Förr eller senare exploderar jag (The fault in our stars)
 Revolt del 1 (Hunger games Mockingjay part 1)
 Hobbit
 Den utvalde (The Giver)
 Alla!
 Någon annan
 Ingen
 Tvättbjörn?

Att veta

Vad händer nu?

Just nu läster jag Allt och lite till av Sara Dessen. 

 

Vilka böcker kommer det recension på?

*Färgen på drömmar

*De rätta

*Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvan

*Spökstaden

*Allt och lite till

*De utvalda

Vart kan vi nå dig?

http://ask.fm/bokbbloggis 

 eller skriver ni något i komentarerna eller ställer en fråga i frågerutan.

 

Vilka böker ska du läsa sen? 

Andra böker jag kan hitta på biblioteket och böcker som ni har förslagit.

 

Finns det någon bok du vill att jag ska läsa? Komentera mer än gära!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards