Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Recension -Mitt perfekta liv

Av Elise - 17 juni 2013 10:23

 

Jag har läst Sarah Dessens bok Mitt perfekta liv. Den hade sina sidor både bra som dåliga men sammanfattat så ha Dessen gjort det igen. Skapat en blygg tjej och en supermodell pojke som finner varandra och lever lyckliga i alla sina dar.... 


Namn: Mitt perfekta liv

 

Original titel: The truth about forever 


Författare: Sarah Dessen 


Omslag 

Åter igen hade vi en bild som inte har något att göra med historien. Bilden föreställer en tjej (hoppas vi på) som står på ett par böcker i någon som liknar ett biblotek. Visserligen jobbade Macy på ett biblotek i början av boken. Men ändå.  


Baksidan/förtal 

Vad är egentligen ett perfekt liv? Kan det helt oväntade vara det som visar sig vara det mest perfekta?  
 
Macys sommar ligger framför henne, noggrant planerad, precis som hon vill ha det för att inte förlora kontrollen. Hennes kille åker iväg på "brain camp". Själv ska hon jobba i informationsdisken på biblioteket. Men det blir inte som hon tänkt sig: Pojkvännen vill att de ska ta en paus, och plötsligt dyker ett extra sommarjobb upp på cateringfirman Wish, där det jobbar ett gäng galna typer som Macy verkligen gillar.  
 
Där finns också Wes - tatuerad, konstnärlig, en kille som säger sanningen och som är den där sorten som vänder upp och ner på ens liv. Han är precis allt det Macy inte vill ha, men ändå känner hon sig så bekväm med honom, och lyckligare än på länge. Kan det helt oväntade vara det som är helt rätt?  


Handlingen 

Mitt perfekta liv är alldeles för lik Mycket er än så för att jag ska kunna gilla den.  Det känns som om hon har med samma karaktärer och bara skapar en ny story, som inte är helt olik den första. Mitt perfekta liv hade sina stunder där den både var rolig, spännande och nyskapande. Det fanns även vissa "mysiga" stunder där man själv skulle vilja kasta sig in i boken och hänga på. Sarah Dressens böcker utspelar sig under sommarlovet och man får den riktiga lov känslan av att läsa dem. Boken hade sina brister och når inte riktigt upp till sina förväntningar, men ärligt talat. Den är ändå bra. 


Karaktärerna 

Macy- Jag tycker att Macy för övrigt är rätt svår att förstå. I vissa läget håller jag med henne helt. Och i andra skriker jag "Amen GÖR NÅT DÅ" och tycker hon är helt pantad.  


Författaren 

rfattaren till den här boken heter Sarah Dessen. 

Hennes böcker är populära mellan allt från tonåringar till personer som är 20+  


Betyg 3,5/5  

 
 
Sandra

Sandra

17 juni 2013 19:31

Fin blogg! Tack för länken :)

http://bookcircle.bloggplatsen.se

Elise

17 juni 2013 20:06

Tack C:

 
dezzie

dezzie

17 juni 2013 19:44

Vilken bra recension!

http://www.dezzies.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 19 maj 2015 18:07

Så, då var det klart. En ny blogg, ett nytt system och ett nytt inlägg Allt hittar du där: http://bokmonstret.weebly.com/ Tack för den här tiden bloggplatsen. ...

Av Elise - 17 maj 2015 16:58


Nu har det varit stilla här i ungefär 5 månader. Känns som jag svikit er och mig själv, men jag har verkligen inte haft mycket tid det senaste halvåret. Skolan och familjen har kommit i vägen och jag har helt enkelt inte hunnit. Nu är det snart som...

Av Elise - 26 december 2014 10:45


En magnifikt serie har (självklart) ett lika magnifikt slut!   Titel: De rätta Orginal titel: Specials Del: 3 av 3 Författare: Scott Westerfeld   Omslag Jag har tidigare skällt på dem fula omslagen till trilogin. Men jag ska ärligt...

Av Elise - 24 december 2014 19:36


 

Av Elise - 24 december 2014 13:08


God jul bokslukare! Idag vill jag tipsa er om bloggen Bokmarsvinet   Bloggen handlar om (surprize, surprize) om böcker. Amayah är 12 år gammal och hennes blogg är relativt ny, men hon har haft en tidigare som jag har följt. I sin blogg har Am...

Presentation


Hej! Jag heter Elise. Mina största intresse är läsning och skrivning vilket är huvudorsaken till att jag började att blogga.

Vill du veta mer om mig, eller min blogg? Klicka då på "Visa presentation"

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bok som blir film är du mest sugen på att gå och se?
 Boktjuven (The booktheif)
 Divergent (Divergent)
 Förr eller senare exploderar jag (The fault in our stars)
 Revolt del 1 (Hunger games Mockingjay part 1)
 Hobbit
 Den utvalde (The Giver)
 Alla!
 Någon annan
 Ingen
 Tvättbjörn?

Att veta

Vad händer nu?

Just nu läster jag Allt och lite till av Sara Dessen. 

 

Vilka böcker kommer det recension på?

*Färgen på drömmar

*De rätta

*Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvan

*Spökstaden

*Allt och lite till

*De utvalda

Vart kan vi nå dig?

http://ask.fm/bokbbloggis 

 eller skriver ni något i komentarerna eller ställer en fråga i frågerutan.

 

Vilka böker ska du läsa sen? 

Andra böker jag kan hitta på biblioteket och böcker som ni har förslagit.

 

Finns det någon bok du vill att jag ska läsa? Komentera mer än gära!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards