Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Elise - 16 augusti 2013 20:46

Pilträdens systrar var en helt annan bok än den jag trodde jag tog ner från biblioteks hyllan. På ett positivt sätt. 

   

Namn: Pilträdens Systrar -Vänskapen växer 

 

Original titel: 3 Willows 

 

FörfattareAnn Brashares 

 

Omslag 

 

Vi har något av det tjejigaste omslag någonsin. Först så har vi en guldig pil som har med handlingen och boken att göra, vilken jag gillar. Sedan har vi klackskor, böcker och hjärtan som jag tror ska representera karaktärerna. Jo och hennes sommar romans står hjärtanes för, Ama och hennes älskade bibliotek, skola och bibliotekstår böckerna för och slutligen Polly som drömmer om att bli modell och kan då behöva ett par snygga skor. Som pirken över i:et så är hela omslagsbilden rosa också. väldigt tjejigt. 

 

 

Handling/förtal 

 

Jo, Ama och Polly har varit bästa vänner sedan trean då de planterade tre pil träd i parken. Sen dess har träden vuxit sig starka, men det har dessvärre inte vännerna. Ama sätter skolan och betyg framför allt, Jo är populär och har många nya vänner och Polly drömmer om att bli modell. 

 

 

Karaktärerna: 

 

Polly-Älskvärd stackare. Jag tycker väldigt synd om henne. Först att hon inte har någon pappa och att hennes mamma dricker men även hur utnyttjad hon blir av Jo och att hon svälter sig.  Jag tycker synd om Polly i storsett hela boken.  

 

 

Jo- Något Sarah Dessen inspirerad. Hennes omöjliga romans med Zach hela strand-grejen som skapar världens semester känsla. Jo känns är den där coola tjejen...And sheknows it! 

 

Ama- Karaktären jag trodde jag skulle hata men älskade. Jag skrattar, gråter och håller andan i spaning var av vartannat. Amas del i boken var helt klart mina favorit delar.  

Författaren 

Ann Brashares har skivigt denna bok. Hon är tidigare känd för att har skrivit "Systrar i jeans" som har sålt i över 8 miljoner

exemplar

 

Betyg 5/5 En helt perfekt bok och jag kommer definitivt läsa systrar i jeans sen!






Presentation


Hej! Jag heter Elise. Mina största intresse är läsning och skrivning vilket är huvudorsaken till att jag började att blogga.

Vill du veta mer om mig, eller min blogg? Klicka då på "Visa presentation"

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bok som blir film är du mest sugen på att gå och se?
 Boktjuven (The booktheif)
 Divergent (Divergent)
 Förr eller senare exploderar jag (The fault in our stars)
 Revolt del 1 (Hunger games Mockingjay part 1)
 Hobbit
 Den utvalde (The Giver)
 Alla!
 Någon annan
 Ingen
 Tvättbjörn?

Att veta

Vad händer nu?

Just nu läster jag Allt och lite till av Sara Dessen. 

 

Vilka böcker kommer det recension på?

*Färgen på drömmar

*De rätta

*Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvan

*Spökstaden

*Allt och lite till

*De utvalda

Vart kan vi nå dig?

http://ask.fm/bokbbloggis 

 eller skriver ni något i komentarerna eller ställer en fråga i frågerutan.

 

Vilka böker ska du läsa sen? 

Andra böker jag kan hitta på biblioteket och böcker som ni har förslagit.

 

Finns det någon bok du vill att jag ska läsa? Komentera mer än gära!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards