Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Elise - 21 januari 2014 18:11

Vi måste sluta ses på det här sättet är en söt kärlekshistoria.

 

Namn: Vi måste sluta ses på det här sättet

 

Original titel: -

 

Del: -

 

Författare: Johanna Lidbäck & Lisa Bjärbo

 

Omslag

Detta är en kärleksbok. Vad förväntade du dig. Jag måste hålla med - jag borde inte klaga när omslaget handlar om historien vilket verkar vara otroligt svårt att göra. Sen ser omslaget otroligt snyggt ut också! Ett stort plus är att bokryggen är svart! Passar skit bra i min bokhylla!

 

Handling

“Hanna går i tredje ring och drömmer om att flytta till Paris. Jens är tjugofyra och försöker vänja sig vid ett nytt liv. När de ses vid en fullsmockad bardisk blir de nästan osams. När de ses på tunnelbanan hem skrattar de, och när det är dags att skiljas kan Hanna tänka sig att ta en omväg. Hem till Jens. Nästa gång de ses är genom Jens nya jobb, på Hannas skola.”

 

Handlingsvis händer inte speciellt unika saker. Du kan förmodligen redan gissa hur boken slutar genom att läsa igenom det jag precis skrev ovanför.  Det jag verkligen tycker Bjärbo och Lidbäck har lyckats med är deras språk! JAG DÖR! Eftersom båda bokens huvudkaraktärer är ungdomar använder Bjärbo och Lidbäck ungdoms slang och moderna ord som får boken mer realistisk och unik. Den får än även att undra om inte dessa karaktärerena skulle kunna finnas på riktigt.

 

Karaktärer

Hanna- Väldigt trevlig. Du har klassats till en av dem karaktärena Elise inte stör sig på. Här har du en medalj. Ett bigg plus att du kan franska. Avoir le français comme langue maternelle!

 

Jens- Snäll snubbe. Nästan lite för perfekt

 

Författare(na)

Författarna Johanna Lidbäck och Lisa Bjärbo. Dem har båda skrivit böcker på egna håll men Vi måste sluta ses på det här sättet är deras första bok tillsammans

 

Betyg: 4/5

Presentation


Hej! Jag heter Elise. Mina största intresse är läsning och skrivning vilket är huvudorsaken till att jag började att blogga.

Vill du veta mer om mig, eller min blogg? Klicka då på "Visa presentation"

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bok som blir film är du mest sugen på att gå och se?
 Boktjuven (The booktheif)
 Divergent (Divergent)
 Förr eller senare exploderar jag (The fault in our stars)
 Revolt del 1 (Hunger games Mockingjay part 1)
 Hobbit
 Den utvalde (The Giver)
 Alla!
 Någon annan
 Ingen
 Tvättbjörn?

Att veta

Vad händer nu?

Just nu läster jag Allt och lite till av Sara Dessen. 

 

Vilka böcker kommer det recension på?

*Färgen på drömmar

*De rätta

*Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvan

*Spökstaden

*Allt och lite till

*De utvalda

Vart kan vi nå dig?

http://ask.fm/bokbbloggis 

 eller skriver ni något i komentarerna eller ställer en fråga i frågerutan.

 

Vilka böker ska du läsa sen? 

Andra böker jag kan hitta på biblioteket och böcker som ni har förslagit.

 

Finns det någon bok du vill att jag ska läsa? Komentera mer än gära!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards